Гутник Валентина Михайлівна

доцент кафедри германських та романських мов кандидат педагогічних наук

Біографія: 1988 року закінчила Київський державний педагогічний інститут іноземних мов за спеціальністю “Іноземні мови: (дві мови)”, здобула кваліфікацію: “Вчитель іноземних мов (німецької та англійської).

4 жовтня 2017 року захистила дисертацію зі спеціальності “13.00.02 – теорія і методика навчання: германські мови” на тему “Формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови у комунікативному вступному корективному курсі”.

Стаж педагогічної роботи у вищих закладах освіти ІІІ-ІV рівня акредитації становить 33 роки (КНЛУ).

Основні етапи педагогічної діяльності:

01.09.1989 р. – 01.10.1999 р. – викладач кафедри практики німецької мови Київського державного педагогічного інституту іноземних мов;

11.02.2000 р. – 05.09.2008 р. – старший викладач кафедри практики німецької мови Київського державного лінгвістичного університету, з 2001 року – Київського національного лінгвістичного університету;

08.08.2008 – 08.09.2011 р. – аспірантка кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету;

Після закінчення аспірантури працювала на посаді старшого викладача кафедри  німецької філології та перекладу і прикладної лінгвістики.

Нині займає посаду доцента кафедри германської та романської філології педагогічного факультету романо-германської та української філології КНЛУ.

Основні навчальні курси: німецька мова як перша та друга іноземна (I-IV курси).

Всього опубліковано 64 наукових праці, з них 19 наукових статей (дві з них у наукометричних збірниках), 10 праць навчально-методичного характеру, посібник з вступного корективного курсу. У співавторстві – Типова програма з німецької мови для ЗВО України, підручник з німецької мови DU2.

2017 році пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації “Методика навчання перекладу” при КНЛУ, у 2018 році при Вищій школі комунікації і менеджменту (Познань, Польща), 2019 року – при DAAD «Deutsch als Fremdsprache: Didaktik. Philologie. Translation.», 2021 року в Полонійній академії в Ченстохові (Республіка Польща).

Членкиня української спілки германістів вищої школи.

Наукові інтереси: фонетичний корективний курс, практична та теоретична фонетика німецької мови, риторика.

Основні публікації:

1.Особливості формування фонетичної усвідомленості у майбутніх вчителів  у комунікативному вступному корективному курсі з німецької мови / В. М. Гутник // Іноземні мови : – № 1 (85). – К: Видавничий центр КНЛУ, 2016. – С. 24-30

  1. Коммуникативный вводный коррективный курс: значение и особенности в процессе формирования фонетической компетенции у будущих учителей немецкого языка / В. М. Гутник // International Scientific and Practical Conference “World Science” : – №6 (22), Vol. 4, Dubai, UAE, June 2017. – P. 21– 25.
  2. Формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови у комунікативному вступному корективному курсі : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / В. М. Гутник. – Київ, 2017. – 399с.
  3. Phonetische Fehler: Fossilierung und Beseitigung / W. Gutnyk // Germanistik in der Ukraine. – Jahrheft 12. – Kyjiw: Verlagszentrum der KNLU, 2017. – S. 128-135.
  4. Причини, профілактика й корекція фонетичних помилок у вступному корективному курсі / В. М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету: Серія “Педагогіка та психологія”. – Вип. 28. – К: Видавничий центр КНЛУ, 2018. – С. 110-119.
  5. Проблема фонетичних знань та шляхів їх надання у процесі підготовки вчителів німецької мови / В. М. Гутник // Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba. – January, № 30. – Canada: Center of Modern Pedagogy “Learning Without Boarders”, 2019. – С. 78 – 82
  6. Suprasegmentale und segmentale Ebenen in kontrastiver Analyse (im Deutschen und Ukrainischen). / W. Gutnyk // Germanistik in der Ukraine. – Jahrheft 15. – Kyjiw: Verlagszentrum der KNLU, 2020. – S. 28-35.
  7. Gutnyk V., Solomko S., Paustovska M., Slaba O., Trutsunenko I. (2021). Formation of Foreign Language Communicative Competence of Students of Higher Education Institutions / AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Volume 11, issue 01, special XVI, pp. 123-137. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (online). http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110116/PDF/110116.pdf (БД Web of Science)