Соломко Зорина Костянтинівна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри германських і романських мов

Біографія:

Закінчила Київський національний лінгвістичний університет у 2001 році; спеціальність «Мова та література (німецька та англійська мови)»; кваліфікація філолог, викладач німецької та англійської мов і зарубіжної літератури.

Кандидат педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – “теорія і методика навчання: германські мови”. Дисертацію на тему “Формування німецькомовної лексичної компетенції майбутніх юристів у процесі самостійної роботи з використанням інформаційних технологій” захистила 03.10.2014 року у спеціалізованій вченій раді Д 26.054.01 в Київському національному лінгвістичному університеті (диплом кандидата педагогічних наук наук ДК № 027102 від 26.02.2015 р.).

Стаж педагогічної роботи в даному навчальному закладі – 21 навчальних років, науково-педагогічний стаж – 21 навчальних років;

 Основні етапи педагогічної діяльності:

2001 – 2004 – викладач кафедри іноземних мов Гуманітарного інституту та факультету слов’янських мов КНЛУ (згідно з направленням на роботу).

2004 – 2007 – викладач кафедри іноземних мов  Економіко-правового інституту та факультету слов’янських мов КНЛУ.

2007 – 2010 – викладач кафедри іноземних мов і перекладу факультету слов’янських мов КНЛУ.

2010 – 2013 – навчання в аспірантурі КНЛУ з відривом від виробництва за державним замовленням.

2013 – 2015 – викладач кафедри іноземних мов і перекладу факультету слов’янської філології КНЛУ.

26.02.2015 –  кандидат педагогічних наук, викладач кафедри іноземних мов факультету слов’янської філології КНЛУ.

01.10.2016 – 03.09. 2019 – кандидат педагогічних наук, cтарший викладач кафедри іноземних мов факультету слов’янської філології КНЛУ.

03.09.2019 р. – 20.06.2021 – доцент кафедри англійської і німецької філології та перекладу імені професора І. В. Корунця.

20.06.2021 р. – 25.06.2022 доцент кафедри німецької філології і перекладу

З червня 2022 р. по теперішній час доцент кафедри германських і романських мов.  

 

Основні навчальні курси, які веде:

«Перша іноземна мова» (І курс педагогічний факультет романо-германської та української філології, денна форма навчання), «Друга іноземна мова» (ІІ/ІІІ курс педагогічний факультет романо-германської та української філології, денна форма навчання «Практична граматика» (ІІ курс, денна форма навчання, педагогічний факультет романо-германської та української філології), курс за вибором  «Стандарти оформлення/написання офіційно-ділових листів» (лекційні та практичні заняття ІІІ курс, педагогічний факультет романо-германської та української філології, денна/заочна форма навчання), курс за вибором «Правила утворення пасивного стану в німецькій мові» (лекційні та практичні заняття ІІІ курс, педагогічний факультет романо-германської та української філології). Викладання усіх дисциплін здійснюється німецькою мовою.

 

Членкиня Всеукраїнської спілки Германістів.

 

Наукові інтереси: методика формування іншомовної комунікативної компетентності, методика формування та удосконалення лексичної компетентності,  розвиток рефлексії та сенсибілізації студентів, використання інформаційних технологій з метою удосконалення навчально-стратегічної компетентності під час вивчення іноземної мови.

 

Має 35 публікацій, з них 15 статей у фахових виданнях ВАК України та 16 тез доповідей на міжнародних науково-практичних конференцiях. Укладач робочих програм перекладацької практики з нiмецької мови для студентів ІV курсу, першого (бакалаврського) рівня та для студентів І курсу, другого (магістерського) рівня, денної та заочної форми навчання педагогічного факультету романо-германської та української філології.

 

Опубліковала 2 статті в БД «Web of Science» у співавторстві:

«Formation of Foreign Language Communicative Competence of Students of Higher Education Institutions», AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Volume 11, issue 01, special XVI, pp. 123-137. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (online). Режим електронного доступу:  http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110116/PDF/110116.pdf

 

Valentyna Gutnyk, Sorina Solomko, Marianna Paustovska, Iryna Trutsunenko, Elvira Horbach. (2022) Features of the German Linguistic Translation Competence Formation of Students of Higher Educational Institutions / International Journal of Special Education.  Vol. 37 No. 3 (2022): Volume 37 Number 3 Year 2022.

 

Основні публікації:

  1. Моделі педагогічної взаємодії викладача і студента в процесі самостійної навчально-пізнавальної діяльності // Управлінські компетенції викладача вищої школи : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 14–15 березня 2013 р. / ред. кол. : В. П. Андрущенко (голова), Г.Н.Нестеренко (заст. голови) та ін. – К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2013. – С. 189–191.
  2. Експериментальна перевірка ефективності методики формування та удосконалення рецептивної лексичної компетенції майбутніх юристів у самостійній роботі з використанням електронного посібника // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка : Педагогічні науки. – Чернігів, 2013. – Вип. 111. – С. 294–303.
  3. Комп’ютерні вправи для формування та вдосконалення німецькомовної рецептивної лексичної компетенції майбутніх юристів у процесі самостійної роботи // Іноземні мови. – 2013. – № 2 (74) – С. 35–43.
  4. Функции электронного пособия для эффективной организации самостоятельной работы с целью формирования и усовершенствования профессионально ориентированной лексической компетенции // Современный научный вестник : сб. научн. ст. – Белгород, 2013. – № 48.– С. 124–129.
  5. Принципы обучения профессионально ориентированной рецептивной лексической компетенции будущих юристов // Аксиологический аспект содержания непрерывного иноязычного образования: проблемы и решения : сб. научн. ст. – 2013 / режим электронного доступа: http://conference.apkpro.ru/files/apk/sbornik_inglish_02-2013.zip
  6. Вимоги до комп’ютерних вправ для формування та удосконалення лексичної компетенції в читанні та аудіюванні // Україна і світ: діалог мов та культур : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 03–05 квітня 2013 р. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2013. – С. 566–567.
  7. Критерії відбору професійно-орієнтованого лексичного матеріалу // Актуальні проблеми навчання іноземних мов та перекладу : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 11–12 квітня 2013 р. – К. : Вид. центр «Освіта України». – 2013. – С. 89–91.
  8. Організація самостійної роботи студентів для ефективного формування та удосконалення рецептивної лексичної компетенції майбутніх юристів з використанням електронного посібника // Управлінські компетенції викладача вищої школи : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 28 лютого 2014 р. / ред. кол. : В. П. Андрущенко (голова), Г. Н. Нестеренко (заст. голови) та ін. – К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 170–172.
  9. Преимущества использования электронного пособия для организации самостоятельной работы с целью формирования и усовершенствования лексической компетенции будущих юристов // Проблемы современной науки : сб. научн. тр. – Ставрополь : Логос, 2014. – Вып. 11, Ч. 1. – C. 90–97.
  10. Формування німецькомовної лексичної компетенції майбутніх юристів у процесі самостійної роботи з використанням інформаційних технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02. – К., 2014. – 23 с.
  11. Характеристика лінгвістичних особливостей засобів мови права // Україна і світ: діалог мов та культур : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 19–21 березня 2014 р. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2014. – С. 409–411.
  12. Методичні передумови організації самостійної роботи студентів // Сучасні проблеми зіставного мовознавства, методики навчання іноземних мов та перекладу : Матер. Міжнар. наук.-практ. семінару, 18–19 грудня 2014 р. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2014. – С. 49–51.
  13. Навчальна автономія як основний фактор оптимізації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів-іноземців // Україна і світ: діалог мов та культур : Матер. Міжнар. наук.-практ. конфер., 1–3 квітня 2015 р. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2015. – С. 409–411.
  14. Cамостійна навчально-пізнавальна діяльність студентів // Україна і світ: діалог мов та культур : Матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 30 березня–1 квітня 2016 р. – К. : Вид. центр КНЛУ. – 2016. – С. 315–316.
  15. Електронний посібник як ефективний засіб організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів // Молодий вчений. – 2016. – Вип. 3 (30). – С. 433–436.
  16. Методика організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності з використанням електронного посібника // Мови професійної комунікації: лінгвокультурний, когнітивно-дискурсивний, перекладознавчий та методичний аспекти : Матер. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 21 квітня 2016 р., НТУУ КПІ, – К. : Кафедра, 2016. – С. 200–201.
  17. Критерії відбору професійно орієнтованого навчального матеріалу для формування лексичної компетенції // Україна і світ: діалог мов та культур : Матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 29 березня – 31 березня, 2017 р. – К. : Вид. центр КНЛУ. – С. 630–632.
  18. Особливості правничої комунікації та мови права // Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики. – Чернівці : Вид. дім «Родовід», 2017. – Вип. 2 (15). – С. 177–181.
  19. Процедура відбору професійно орієнтованих текстів з метою розробки комплексу вправ // Матер. ІV Міжнар. наук.-практ. конф. „Мови професійної комунікації: лінгвокультурний, когнітивно-дискурсивний, перекладознавчий та методичний аспекти“, НТУУ КПІ, 21 квітня 2017 р. – К. : Кафедра, 2017. – С.200–201.
  20. Переваги використання електронного посібника для організації та розвитку навчальної автономії студентів // Проблеми зіставної стилістики: Матер. XIII Міжнар. наук.-практ. конф., 21–22 вересня 2017 р. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2017. – Вип. 13. – С. 56–64.
  21. Рецептивна лексична компетентність у складі фахової іншомовної комунікативної компетентності / Науковий часопис нац. пед. ун-ту ім. М.П.Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: Реалії та перспективи. – К., 2018. – Вип. 60. – С. 78–90.
  22. Рецептивна лексична компетентність у складі фахової іншомовної комунікаційної компетеннтності // Мови професійної комунікації: лінгвокультурний, когнітивно-дискурсивний, перекладознавчий аспекти : Матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 28 лютого 2018 р. – К. : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка». – 2018. – С. 200–201.
  23. Компʼютерні технології формування у майбутніх юристів німецькомовної рецептивної лексичної компетентності в процесі самостійної роботи / Вісник КНЛУ. Серія: Педагогіка та психологія. – К., 2018. – Вип. 28. – С. 102–109.

Автор навчально-методичного посібника з контролю рівня сформованості німецькомовної комунікативної компетентності «Вчити. Тестувати. Перевіряти.» (для студентів ІІ-го курсу факультету перекладознавства), у співавторстві.

Підвищення кваліфікації:

Пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Виклики художнього перекладу: лінгвістика, прагматика, методика» (90 годин, 3 кредити) у період з 19 березня по 31 травня 2018 р. Реєстраційний № 82/18, Серія ПК № 0233.

Пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Професійна підготовка сучасного філолога: використання європейських практик в освітній системі України» (180 годин, 6 кредитів) у період з 25 жовтня по 05 грудня 2021 р. Реєстраційний № FSI-250567 від 05.12.2021